Gratis verzending vanaf €35 naar België en Nederland

Kracht uit de Natuur B.V.

Winkelwagen

Jouw winkelwagen is nog leeg.

Subtotaal: € {{ formatPrice(cart.subtotal) }}
Verzendkosten: € {{ formatPrice(shippingCost) }}
Betaalkosten: € {{ formatPrice(paymentCost) }}
Combinatievoordeel: - € {{ formatPrice(cart.extra_discount) }}
Korting - {{ cart.promotion_code.promotion }}: - € {{ formatPrice(cart.promotion_discount) }}
Eindtotaal: € {{ formatPrice(cart.total_price - cart.promotion_discount) }}

Bekijk je winkelwagen Naar de kassa

Wat te doen tegen nachtmerries? Lees het hier

Blog

Wat te doen tegen nachtmerries? Lees het hier

Een slechte nachtrust? Wat kun je doen tegen nachtmerries?

Met een gevoel van onrust en stress sluit je de dag af en stap je je bed in. Gevolg is dat je slecht in slaap komt en dat als je eindelijk in slaap valt, dat je last hebt van nachtmerries. Ben je een slechte slaper en schrik je geregeld wakker uit een rottige nachtmerrie? In deze blog vind je verschillende tips en aanvullend advies over het gebruik van Bach Bloesem Mixen. Wil je weten wat te doen tegen nachtmerries? Lees dan verder.

Nachtmerries oorzaken en behandelen.jpg

Waar komen nachtmerries vandaan?

Wanneer je last hebt van terugkerende nachtmerries, kunnen daar verschillende oorzaken aan ten grondslag liggen. Heb je een traumatische ervaring mee moeten maken die je niet voldoende hebt kunnen verwerken? Nachtmerries kunnen daar het gevolg van zijn.

Gebruik je medicatie of ben je daar juist recentelijk mee gestopt, dan kan dit ook je nachtrust negatief beïnvloeden. Je kan lang liggen woelen en valt maar niet in slaap. En als je uiteindelijk wel slaapt, dan heb je weer last van nachtmerries. Een erg vervelende situatie die maar niet beter lijkt te worden.

Wat te doen tegen nachtmerries? Volg deze tips

Misschien heb je al van alles geprobeerd om je nachtrust te verbeteren en nachtmerries te voorkomen. Of weet je juist niet waar je het zoeken moet in je strijd tegen terugkerende nachtmerries. Belangrijk is dat je onderstaande tips ter harte neemt en zorgt voor een vast patroon, zowel overdag als ’s nachts. Heb je het gevoel dat het niet meteen werkt, probeer dan dat patroon vol te houden zodat het je eigen wordt en je uiteindelijk wel de positieve effecten gaat merken.

Minder stress

Verminder stress, zodat je met een positief en rustig gevoel de nachtrust ingaat. Heb je meerdere redenen voor stress, denk aan problemen bij je kind, op het werk of de financiële situatie, probeer dan een manier te vinden om je gedachten te parkeren voordat je de nacht ingaat. Sluit de dag af door met iemand te praten, je gedachten op papier uit te schrijven of via een andere uitlaatklep je stressgevoelens te ventileren. De problemen zijn niet opgelost, maar als je het even kan parkeren, heb je in ieder geval de gelegenheid om rustig de nacht in te gaan en op te laden.

Positief denken

Ben je gevoelig voor stress of is het glas bij jou eerder halfleeg dan halfvol? Probeer dan te zoeken naar een manier om positiever in het leven te staan en je minder aan te trekken van negatieve factoren. Door de dag met een positieve instelling af te sluiten en meer aandacht te hebben voor de mooie gebeurtenissen van de dag, ga je met fijne gedachten naar bed. De kans op nachtmerries wordt al een stuk minder.

De positieve gedachten waarmee je de dag afsluit, kan je meenemen in je nachtrust. Door alleen maar te denken aan de mooie dingen van de afgelopen dag of week, is het mogelijk je dromen in de positieve zin te stimuleren.

Voldoende slaapuren

Een van de belangrijkste manieren om iets te doen tegen nachtmerries, is om zoveel mogelijk nachtrust te kunnen pakken. 7 tot 9 uur aan slaap is een gezonde hoeveelheid om op te kunnen laden en de volgende ochtend uitgerust wakker te worden. Maar ook al lig je vroeg in bed, als je maar niet in slaap valt, dan kom je niet aan voldoende slaap. En hoe meer je in slaap probeert te komen, hoe meer uren je voorbij ziet komen op je wekker. 

Haal zoveel mogelijk stressfactoren en afleiding weg uit de slaapkamer die je uit je slaap kunnen houden. Om te beginnen kun je je telefoon in de woonkamer laten liggen, zodat je niet vlak voor het slapen verleid wordt naar het blauwe licht van je scherm te kijken. Deze heeft namelijk invloed op je biologische klok en geeft je het idee dat het nog dag is. Creëer een rustgevende en opgeruimde slaapkamer waar je je fijn en veilig voelt, zodat je echt tot rust komt voordat je in slaap valt.

Natuurlijke middelen tegen nachtmerries

Een laatste tip om iets te doen tegen nachtmerries is het gebruiken van een Bach bloesem remedie voor een betere nachtrust. Het middel dat bestaat uit 100% natuurlijke extracten helpt je om meer balans en rust te krijgen, waardoor je de nacht beter in gaat. Met een kleine dosering kun je al merken dat je minder stress ervaart, sneller in slaap valt en met meer energie wakker wordt.

Welke Bach bloesem heb ik nodig?

Als je last hebt van onrustige nachten en een manier zoekt om iets te doen tegen nachtmerries, dan kun je misschien baat hebben bij onze Bach Bloesem Mix voor een gezonde nachtrust. Dus kom je maar niet in slaap, word je vaak middenin de nacht onrustig wakker of kamp je met terugkerende nachtmerries? Bestel bij ons een Bach bloesem die je helpt bij het slapen. Je ontvangt na aankoop een korte lijst met persoonlijke vragen. Door deze zo volledig mogelijk in te vullen, kunnen wij vervolgens een mix voor je maken die helemaal op jouw behoeften is afgestemd. Wil je meer weten over wat te doen tegen nachtmerries en hoe onze Bach bloesems je kunnen helpen? Stuur dan een mail met je situatie en vragen naar greetje@bachbloesemmix.nl. Door je situatie aan ons voor te schrijven, kunnen we je helpen met hopelijk goed advies.


Direct bestellen?

  • Helpt om het lichaam tot rust te laten komen
  • Helpt om lekker te slapen
  • Reduceert de stressgevoeligheid, helpt om rustiger te slapen(ook in drukke periodes)
  • Om 's ochtends fris en uitgerust wakker te worden
  • 100% natuurlijk en veilig in gebruik
  • Snel thuisbezorgd
  • Slaapproblemen
  • Goede  nachtrust
Kies aantal:

Naar de blog