Gratis verzending vanaf €35 naar Nederland.

Kracht uit de Natuur B.V. Kracht uit de Natuur B.V.
{{ cart.item_count }}Winkelwagen
Winkelwagen

Jouw winkelwagen is nog leeg.

Subtotaal: € {{ formatPrice(cart.subtotal) }}
Verzendkosten: € {{ formatPrice(shippingCost) }}
Betaalkosten: € {{ formatPrice(paymentCost) }}
Combinatievoordeel: - € {{ formatPrice(cart.extra_discount) }}
Korting - {{ cart.promotion_code.promotion }}: - € {{ formatPrice(cart.promotion_discount) }}
1% Donatie Zorgboerderij LouTieJu: € {{ formatPrice(cart.donation_amount_kid) }}
1% Donatie Hope4Pets: € {{ formatPrice(cart.donation_amount_pet) }}
Eindtotaal: € {{ formatPrice(cart.total_price - cart.promotion_discount) }}

Bekijk je winkelwagen Veilig afrekenen

Account
Melatonine of bach bloesems voor je kind?

Blog

Melatonine of bach bloesems voor je kind?

Ongeveer een kwart van onze kinderen heeft slaapproblemen . Veel ouders geven melatonine aan hun kind. Onderzoeken van het  Erasmus MC hebben echter aangetoond dat dit niet altijd effectief is. De onderzoekers weten niet wat de langetermijneffecten zijn van het innemen van melatonine bij kinderen.

Het is heel erg afhankelijk van de problemen die er zijn. Als je last hebt van een verschoven dag- en nachtritme kan het helpen, maar niet wanneer je puur klachten hebt om in slaap te komen.  Bij kinderen is er vrijwel geen onderzoek gedaan naar de langdurige effecten. We weten niet of het bijvoorbeeld schadelijk is voor de gezondheid of voor de eigen productie van melatonine.

De onderzoekster suggereert dat er andere manieren zijn om de slaapproblemen bij kinderen op te lossen . Ze raadt aan om voor het slapen gaan een rustmoment in te bouwen. Verder is het belangrijk dat de kinderen slapen in een donkere kamer met weinig geluid. Slaap is van cruciaal belang voor ons lichamelijk en mentaal evenwicht. We hebben slaap nodig om de gegevens en gebeurtenissen van de dag te verwerken en om uit te rusten.

Bachbloesemmix-slaap-lekker-kind.jpg

Tips bij slapeloosheid kind 

  • Eet licht 's avonds, vermijd vetten en sauzen.
  • Kies voor voeding die rijk is aan vitamine A, B1, D en B6.
  • Drink na de avondmaaltijd een kop kruidenthee   of een glas warme melk.
  • Drink geen frisdrank of andere suikerhoudende producten.
  • Kies voor een natuurlijke  Bach Bloesem Mix die emoties ondersteunen en zorgen voor rust.
  • Gebruik geen tablet of mobiel meer vanaf een paar uur voor het slapen gaan.
  • Praat met elkaar en toon begrip.
  • Ga met ernstige slaapproblemen naar de huisarts.

Magnesium kan helpen de kwaliteit van de slaap te verbeteren

Magnesium  is een belangrijke voedingsstof voor de hersenen. Het verhoogt de weerstand tegen stress, depressies, spanningen en gaat geestelijke vermoeidheid tegen. Door de verschraling van de voedingsbodem, krijgen we vaak te weinig magnesium binnen via onze voeding en ontstaat er een tekort aan dit mineraal. Magnesium speelt o.a. een belangrijke rol bij: (spier)spanning, prikkeloverdracht, hartritme en ook bij de bot opbouw. Magnesium is één van de belangrijkste mineralen in het lichaam dat borg staat voor een goede en herstellende nachtrust. Magnesium vult op fysiek niveau aan, bachbloesems herstellen op emotioneel niveau. Een prima tandem!

Slapeloosheid tegengaan met Bachbloesems

Een goede nachtrust is van essentieel belang voor de gezondheid van je kind. Heeft jouw kind slaapproblemen en geef je het liever geen melatonine (meer)? Of ben je opzoek naar een natuurlijk steuntje in de rug voor een goede nachtrust? Dan kunnen bloesemremedies ook jouw dochter of zoon wellicht ondersteunen in het hervinden van een goede nachtrust. 

Bachbloesems zijn kalmerend , rustgevend , veilig in gebruik en kennen geen gewenning . Dagelijkse inname kan bijdragen aan een gezonde nachtrust. Als je weer lekker in je vel zit, goed slaapt, hoef je de Bachbloesem druppeltjes niet meer in te nemen. Net als de onderzoekers van het Erasmus MC ben ik er ook van overtuigd dat er specifiek naar de persoonlijke omstandigheden en het karakter van een kind moet worden gekeken.

Ouders laten ons vaak weten dat bachbloesems druppeltjes meer effect hebben gehad op de slaap van hun kind dan melatonine. Melatonine werkt meestal niet als je kind bijvoorbeeld angstig is of er staat iets spannend te wachten zoals een schoolreisje of de eerste schooldag. Bachbloesem hebben een aanvullend, herstellend en rustgevend effect op de slaap en het gedrag van je kind.

De verschillen tussen Bachbloesems en melatonine

Bachbloesem remediesMelatonine
Hormoonvrij Hormoon
100% Plantaardig en natuurlijk Synthetisch
Emoties ondersteunen en in balans brengen Kan slaperigheid overdag veroorzaken
3 tot 4x per dag innemen Enkele uren voor het slapen innemen
Inwerktijd: 7 tot 10 dagen Geen inwerktijd
Behouden dag- en nachtritme Verschuiven dag- en nachtritme

Disclaimer: deze informatie is uitsluitend bedoeld voor informatieve doeleinden en vervangt niet het advies van een arts. Wij benadrukken dat het gebruik van zelfzorgproducten op eigen risico van de klant gebeurt. Bij vragen of twijfels kan je altijd contact met ons opnemen, zodat we je zo goed mogelijk kunnen adviseren of doorverwijzen. 

Naar de blog