Gratis verzending vanaf €25 naar België en Nederland

Kracht uit de Natuur B.V.

Webshop Keurmerk

Winkelwagen

Jouw winkelwagen is nog leeg.

Subtotaal: € {{ formatPrice(cart.subtotal) }}
Verzendkosten: € {{ formatPrice(shippingCost) }}
Betaalkosten: € {{ formatPrice(paymentCost) }}
Combinatievoordeel: - € {{ formatPrice(cart.extra_discount) }}
Korting - {{ cart.promotion_code.promotion }}: - € {{ formatPrice(cart.promotion_discount) }}
Eindtotaal: € {{ formatPrice(cart.total_price - cart.promotion_discount) }}

Bekijk je winkelwagen Naar de kassa

Melatonine of bach bloesems voor je kind?

Blog

Melatonine of bach bloesems voor je kind?

Bachbloesemmix-slaap-lekker-kind.jpg

Ongeveer een kwart van onze kinderen heeft slaapproblemen. Veel ouders geven melatonine aan hun kind. Volgens onderzoeken van het Erasmus MC helpt dat zeker niet in alle gevallen. Het is heel erg afhankelijk van de problemen die er zijn. Als je last hebt van een verschoven dag- en nachtritme kan het helpen, maar niet wanneer je puur klachten hebt om in slaap te komen. De onderzoekers weten niet hoe schadelijk het voor kinderen is om langdurig melatonine te gebruiken. "Bij kinderen is er vrijwel geen onderzoek gedaan naar de langdurige effecten. We weten niet of het bijvoorbeeld schadelijk is voor de gezondheid of voor de eigen productie van melatonine". De onderzoekster zegt dat er andere manieren zijn om de slaapproblemen bij kinderen op te lossen. Ze raadt bijvoorbeeld aan om voor het slapen gaan een rustmoment in te bouwen. Verder is het belangrijk dat de kinderen slapen in een donkere kamer met weinig geluid. Slaap is van cruciaal belang voor ons lichamelijk en mentaal evenwicht. We moeten slapen om de massa gegevens en gebeurtenissen van de voorbije dag te verwerken en tot rust te komen.

Tips bij slapeloosheid kind 

Slapeloosheid natuurlijk behandelen?

  • Eet licht 's avonds, vermijd vetten en sausen
  • Kies voor voeding die rijk is aan vitamine A, B1, D en B6
  • Drink na de avondmaaltijd een kop kruidenthee of glas warme melk
  • Drink geen frisdrank of andere suikerhoudende producten
  • Bouw dus rustmomenten in voor het slapen gaan
  • Slaap in een donkere kamer zonder al teveel geluid
  • Gebruik geen tablet of mobiel meer vanaf een paar uur voor het slapen gaan
  • Praat met elkaar en toon begrip
  • Ga met ernstige slaapproblemen naar de huisarts

Magnesium kan helpen de kwaliteit van de slaap te verbeteren

Magnesium is een belangrijke voedingsstof voor de hersenen. Het verhoogt de weerstand tegen stress, depressies, spanningen en gaat geestelijke vermoeidheid tegen. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie hebben we dagelijks 460 milligram magnesium nodig. De westerse voeding zou gemiddeld 120 milligram magnesium per dag leveren. Door de verschraling van de voedingsbodem, krijgen we vaak te weinig magnesium binnen en ontstaat er een tekort aan dit mineraal. Magnesium speelt o.a. een belangrijke rol bij: (spier)spanning, prikkeloverdracht, hartritme en ook bij de bot opbouw. Magnesium is één van de belangrijkste mineralen in het lichaam dat borg staat voor een goede en herstellende nachtrust. Magnesium vult op fysiek niveau aan, bachbloesem herstellen op emotioneel niveau. Een prima tandem!


Beter slapen met Bachbloesems

Bachbloesems zijn 100% plantaardige druppeltjes. Het is in de jaren '30 ontwikkeld door de Engelse arts Dr. Bach. Sindsdien worden de bach druppeltjes wereldwijd door miljoenen mensen en kinderen gebruikt. 

Bachbloesems kalmeren en zijn rustgevend. Het is veilig in gebruik en kent geen gewenning. Dagelijkse inname kan bijdragen aan een gezonde nachtrust. Als je weer lekker in je vel zit, goed slaapt, hoef je de Bachbloesem druppeltjes niet meer in te nemen. Net als de onderzoekers van het Erasmus MC ben ik er ook van overtuigd dat er specifiek naar de persoonlijke omstandigheden en het karakter van een kind moet worden gekeken. Ieder kind is uniek. Waarom valt een kind niet goed in slaapt? Of komt het 's nachts vaak uit bed? Heeft het last van nachtmerries? 

Bachbloesems, 100% veilig voor kinderen van alle leeftijden

Een goede nachtrust is van essentieel belang is de gezondheid van je kind. Heeft jouw kind slaapproblemen en geef je het liever geen melatonine (meer)? Of zoek je een natuurlijk steuntje in de rug voor een goede nachtrust? Dan kunnen bloesemremedies ook jouw dochter of zoon wellicht ondersteunen in het hervinden van een goede nachtrust. Na aankoop ontvang je een paar korte persoonlijke vragen. Op basis van de antwoorden wordt de Bach Bloesem Mix samengesteld, precies afgestemd op wat er nodig is bij jouw kind. 

Ouders laten ons vaak weten dat bachbloesems druppeltjes meer effect hebben gehad op de slaap van hun kind dan melatonine. Melatonine werkt meestal niet als je kind bijvoorbeeld angstig is of er staat iets spannend te wachten zoals een schoolreisje of de eerste schooldag. Bachbloesem hebben een aanvullend, herstellend en rustgevend effect op de slaap en het gedrag van je kind.


Bachbloesem druppeltjes versus melatonine tabletjes?

Een veel gestelde vraag van ouders is: wat is het verschil tussen de bachbloesems en melatonine? 

  • Melatonine is een hormoon. Bachbloesem remedies zijn geen hormonen
  • Bachbloesem remedies zijn 100% natuurlijk en plantaardig. Melatonine is niet plantaardig
  • Bachbloesems remedies kunnen onze emoties ondersteunen en in balans brengen. Melatonine kan dat dat niet
  • Melatonine neem je enkele uren voor je gaat slapen in. Bachbloesems moet je 3 tot 4x per dag innemen.
  • Bachbloesems hebben een inwerktijd nodig. Variërend van 7 tot 10 dagen. Melatonine heeft niet een inwerktijd nodig
  • Melatonine is een middel om je dag- en nachtritme te verschuiven, denk aan jetlag of wisselende diensten. Bachbloesems zijn niet een middel om je dag- en nachtritme te verschuiven

Direct bestellen?

  • Voor een goede nachtrust
  • Helpt bij kinderen die bang zijn in het donker
  • Helpt bij slaapproblemen
  • Goed voor het verwerken van indrukken
  • Spanningen loslaten
  • Rustig slapen
  • 100% natuurlijk en veilig voor kinderen
  • Gratis verzending
  • Slaapproblemen
  • Gezonde nachtrust
Kies aantal:

Naar de blog