Gratis verzending vanaf €25 naar België en Nederland

Kracht uit de Natuur B.V.

Webshop Keurmerk

Winkelwagen

Jouw winkelwagen is nog leeg.

Subtotaal: € {{ formatPrice(cart.subtotal) }}
Verzendkosten: € {{ formatPrice(shippingCost) }}
Betaalkosten: € {{ formatPrice(paymentCost) }}
Combinatievoordeel: - € {{ formatPrice(cart.extra_discount) }}
Korting - {{ cart.promotion_code.promotion }}: - € {{ formatPrice(cart.promotion_discount) }}
Eindtotaal: € {{ formatPrice(cart.total_price - cart.promotion_discount) }}

Bekijk je winkelwagen Naar de kassa

Hoogsensitief en studeren

Blog

Hoogsensitief en studeren

Bachbloesem HSP hoogsensitief studeren.jpg

Hoogsensitief zijn kan je soms best in de weg zitten. Zo ook tijdens de examenperiode. En het laatste dat je nu kunt gebruiken is compleet overprikkeld raken. Wij geven je graag alvast een aantal tips.

  • Zorg voor een goede ‘aarding’. Vaak gaan hoogsensitieve mensen bij overprikkeling een beetje ‘zweven’. Ze gaan dan helemaal in hun hoofd zitten. Dat kun je bijvoorbeeld merken doordat je voeten, je kuiten, of soms zelfs je hele benen koud voelen of dat het voelt alsof er weinig energie in je benen zit. Probeer voordat je naar school gaat goed contact te maken met de grond. Loop op blote voeten, het liefst zelfs even buiten (dat kan gewoon in je tuin op het gras bijvoorbeeld). Wriemel met je tenen. Doe een dansje. Spring een tijdje op en neer. Voel je voeten goed. Dat klinkt misschien allemaal een beetje gek, maar het kan echt helpen.
  • Zoek de natuur op. Zoek, wanneer het kan, bijvoorbeeld als je even pauze neemt van het leren, de natuur op. Nu woont natuurlijk niet iedereen vlakbij het bos, maar bijna iedereen heeft wel iets van natuur op fiets- of wandelafstand van zijn huis. Al is het maar een park met wat water en bomen.
  • Zorg voor tijd in je eentje, zonder prikkels. Luister wat fijne muziek, of ga tekenen, of iets anders doen dat je leuk vindt. Laat je telefoon even lekker in een andere kamer liggen. Hou je niet van helemaal alleen zijn, breng dan tijd door met rustige mensen waar je je fijn bij voelt.
  • Bescherm jezelf. Voor sommige mensen is het ook fijn om een soort beschermende glazen stolp of haag om zich heen te bouwen in gedachten, maar dit werkt niet per se voor iedereen, omdat je je dan afsluit. Sommige mensen visualiseren zelfs een soort stekels of harnas om zich heen. Kijk of dit werkt voor jou, maar weet ook dat aarden nog veel belangrijker is.
  • Durf nee te zeggen. Willen je vrienden nog met je afspreken terwijl jij al helemaal op bent? Wees dan niet bang om nee te zeggen. Leg gewoon uit dat je na de examenperiode wel weer met ze af wilt spreken, maar nu even je rust nodig hebt. Een goede vriend begrijpt dat en die is er dus na deze drukke periode ook nog voor je.

Bachbloesems kunnen je helpen een soort ‘beschermlaagje’ om je heen te bouwen zonder dat ze je afsluiten. Bovendien kunnen ze je ook helpen meer te aarden, of om te gaan met stress en overprikkeling zonder je suf te maken. Meer rust voelen, vertrouwen hebben op jezelf, lekkerder in je vel zitten. 

Wil jij dat ook? Klik hier: 

 

Direct bestellen?

  • Helpt bij het verwerken en ontladen van prikkels en indrukken
  • Bescherming bij overprikkeling
  • Emoties reguleren
  • Zelfvertrouwen
  • Goede resultaten, hoge klanttevredenheid
  • Gratis verzending
  • Voor hooggevoelige jongeren
  • Minder stress
Kies aantal:

Naar de blog